Громади трьох областей вчилися полювати на інвестора

Залучати інвестиції для наповнення місцевого бюджету та створювати нові робочі місця – мрія багатьох об’єднаних громад. Але з чого почати, як правильно діяти, як обрати виграшну ідею чи проект – знають одиниці. Як і те, що залучення інвестицій – постійний процес, який потребує серйозної «домашньої роботи», спеціалізованих знань та правильно обраних шляхів комунікації.

У Дніпропетровській області програма USAID DOBRE зібрала разом зацікавлені громади з Дніпропетровської, Харківської, Кіровоградської областей та експертів-практиків на перший з трьох тренінгів «Як громада може залучити та працювати з інвестором» для 50 громад. Завдання консультантів – допомогти тим, хто має цікаві інвестиційні ідеї, підготувати якісні документи для інвестора.

«За підсумком тренінгів з усіх громад-партнерів програми буде відібрано 7. Цим щасливчикам експерти допоможуть підготувати пакет матеріалів для інвесторів. Це може бути проект інвестиційної пропозиції, інвестиційна презентація або інвестиційний паспорт. Восени свої напрацювання «велика сімка» матиме можливість представити реальним інвесторам на Інвестиційному хабі в Києві», – каже Віталій Юрків, спеціаліст з місцевого економічного розвитку програми DOBRE.

Інвестиції – вичерпний ресурс, за який потрібно боротися. І щоб бути максимально ефективними на шляху їх залучення, громади за два дні отримають максимум практичної інформації: як обрати пріоритетні напрямки економічного розвитку, як презентувати свої конкурентні переваги, які мотиви та преференції  інвесторів, як відреагувати на їхні запити, чому не обійтися без просторового планування, чим інвестиції відрізняються від грантів чи позик та багато іншого.

Наприклад, від представників Урядової Агенції UkraineInvest Віталія Стасюка та Олексія Іванченка учасники тренінгу дізналися, де знайти іноземних інвесторів і чому вони слідкують за Україною, які запити від них надходять, що таке greenfield та brownfield представники громад.

«У «полюванні» за зовнішніми інвесторами, головне – не забувати підтримувати внутрішніх: малий та середній бізнес, який вже є в громаді. Великий плюс, що програма DOBRE працює з ОТГ, пояснює, чому важливо налагодити партнерство зі своїми підприємцями, сприяти їхньому розвитку, – переконана Валентина Затишняк, директор Дніпропетровського регіонального інвестиційного агентства. – Щодо залучення зовнішніх, то аналіз точок росту своєї території та фіксація наявних ресурсів допоможуть підготувати взаємовигідну угоду. Важливо, щоб ОТГ були готові до «заходу» інвестора, розуміли, що він принесе з собою певну культуру життя та ведення бізнесу».

Наступний тренінг відбудеться 14-15 серпня у м. Южне для Херсонської і Миколаївських областей.

Довідка:

Greenfiels – позначає або стосується раніше нерозроблених місць/територій для комерційного розвитку або використання.

Вrownfield – це термін, який використовується в містобудуванні, щоб описати будь-яку раніше розроблену землю/територію, яка зараз не використовується, незалежно від того, забруднена вона чи ні. У Північній Америці, наприклад, цей термін використовується для опису земель, що раніше використовувалися у промислових або комерційних цілях з відомими або підозрюваними забрудненнями, у тому числі забруднення грунту небезпечними відходами.