Херсонщина проти популізму влади та перевізників

Херсон, 5 травня 2017 року – В Херсоні проти популізму влади та перевізників, виступили представники громадськості у питанні формування тарифу на міські маршрутки. Уже кілька місяців функціонує робоча група, створена після громадських слухань щодо тарифів на громадський транспорт, в яку входять представники громадськості, перевізників та міського Управління транспорту. Однак розрахувати економічно обґрунтований тариф на проїзд в маршрутках так і не вдалося у силу низки причин. Про це розповіли представники робочої групи на прес-конференції в Кризовому медіа-центрі. Херсон.

Представники міської влади з лютого 2017 року висловлюють впевненість, що необхідно підняти тариф на міські маршрутки з 3 до 5 гривень. При цьому, аргументують таке рішення не економічно-обґрунтованими показниками, а тим що «все подорожчало і це має подорожчати, бо не вигідно працювати водіям». На противагу популістичним заявам із виправданнями подорожчання проїзду майже вдвічі, представники громадськості наполягли на створенні робочої групи, яка зможе проконтролювати створення економічно-обґрунтованого тарифу.

За словами керівника робочої групи Ярослава Концевого, тісної співпраці з перевізниками не вийшло. Був розроблений Меморандум з трьома основними пунктами: поліпшення якості перевезень, вдосконалення законодавства, громадський контроль. Але пропозиції до Меморандуму подав тільки один перевізник – Корнет-стиль.

«На жаль, не вийшло спільної роботи, все-таки було протистояння. Рішення по тарифу не є в компетенції групи в силу відсутності необхідних даних, наші спроби розрахувати тариф успіхом не увінчалися», – заявив Ярослав Кінцевий.

Більш докладно про це розповіла член групи Ірина Зоря.

«Робоча група на першому засіданні просила перевізників надати всі необхідні розрахунки. Протягом тижня надали розрахунки, і то не повні, «Ремпобуттехніка» і «Корнет-Стиль». Причому самі розрахунки викликають багато питань», – прокоментувала Ірина Зоря.

«Рембмиттехніка» в серпні давала один розрахунок, а в січні вже інший – чомусь нижче, ніж в серпні. Крім того, у членів робочої групи виникло питання щодо застосування самої формули розрахунку тарифу. Відсутня цифра прибутку, немає єдиної цифри пасажиропотоку.

«У 2013 році розрахунком пасажиропотоку активно займалася громадськість, була створена робоча група, яку очолював Юрій Пекелис. А в 2017 році пасажиропотік дуже зменшився. У дослідженні ХНТУ є ще і третя цифра пасажиропотоку. У формулі за розрахунком тарифу ця цифра стоїть в знаменнику. Чим менше вона буде, тим буде більше сума тарифу», – розповіла І.Зоря.

Намагаючись отримати додаткову інформацію через статистику, податкову інспекцію, члени робочої групи отримали відмову, аргументовану тим, що ця інформація є конфіденційною.

«Ми прийшли до висновку, що не варто цим займатися. У ас сьогодні немає можливості говорити про економічну обґрунтованість тарифу », – резюмувала член робочої групи.

Також у громадськості є питання до міського Управління транспорту, де чомусь відсутня посада економіста, і незрозуміло звідки взявся тариф 5 гривень.

Ірина Зоря розповіла, що пропозиція робочої групи для перевізників – не зациклюватися на підвищенні тарифу, а зосередити свою увагу, по-перше, на нічних перевезеннях, де вони можуть підвищити ціну (херсонці згодні платити і 10 гривень, аби в нічний час можна було поїхати), по-друге, ввести так званий «звичайний режим» роботи автобусів за графіком, а тариф на транспорт, що працює в режимі маршрутного таксі, тоді можна буде підняти. У людини буде право вибору – їхати на автобусі дешевше або на маршрутному таксі, але дорожче. По-третє, маршрутники можуть підняти питання про отримання компенсації за перевезення пільговиків, що на сьогоднішній день вони роблять безкоштовно.

Віде-запис круглого столу за посиланням.