Проект «Музей відкрито на ремонт»

«МУЗЕЙ ВІДКРИТО НА РЕМОНТ» – проект, який тривав протягом чотирьох місяців із листопада 2016 по березень 2017 року у  Слов’янському (Донеччина) і Лисичанському (Луганщина) краєзнавчих музеях. Під ремонтними розумілися не традиційні косметичні роботи із заміни вікон чи дверей, а осучаснення методів та форматів роботи музею. Це стосувалося виставкової діяльності та зберігання експонатів, дослідницької, просвітницької та комунікаційної функцій.

Проект мав новаторський і експериментальний характер. Головною метою проекту була реорганізація роботи музеїв, підсилення діяльності та активності цих інституцій. Основна ідея проекту полягала у перетворенні музеїв на сучасні культурні центри, що активно включені у життя свого міста і формують гуманітарну політику своїх регіонів.

«МУЗЕЙ ВІДКРИТО НА РЕМОНТ» – дослідницький проект під час якого до роботи музеїв були залучені куратори, оновлена матеріально-технічна база, організоване навчання для музейних працівників та розроблена і реалізована комунікаційна концепція для кожного музею. Результатом проекту стали виставки, ряд освітніх заходів для музейників та відвідувачів і методологічні рекомендації для подальшого розвитку музеїв.

Основні етапи проекту включали забезпечення Слов’янського музею сучасним матеріальним обладнанням, яке дасть змогу науковим співробітникам стимулювати наукову діяльність, а також створення відкритої музейної лабораторії, де кожен охочий зможе відчути себе справжнім дослідником. У перспективі обладнання зможуть використовувати усі музейні інституції Донеччини.

Передбачено роботу кураторів, експертів, сучасних митців, які працювали з локальним контекстом та музейними працівниками для формування нових виставок на основі фондів музеїв та діючих експозицій, які були відкриті для відвідувачів під час перебігу проекту.  Освітня програма включала серію воркшопів для музейних фахівців Донецького і Луганського регіонів, на яких було представлено досвід українських та іноземних музеїв, залучено музейників із усіх регіонів України.

Окремим напрямком проекту була розробка та реалізація комунікативної стратегії для музеїв, залучення до роботи проекту спеціалістів із зв’язків з громадськістю та по роботі із соціальними мережами. Останнє дозволило слідкувати як за перебігом проекту, так і за повсякденним життям музею та зацікавити роботою музею широку аудиторію.  За результатами роботи проекту сформовані методологічні рекомендації для подальшого розвитку музеїв, а також описана методика реалізації проекту, яку зможуть використати інші регіональні музеї.