WP_Term Object ( [term_id] => 12 [name] => Робота з національною пресою - новини [slug] => national-news [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 12 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 104 [filter] => raw [cat_ID] => 12 [category_count] => 104 [category_description] => [cat_name] => Робота з національною пресою - новини [category_nicename] => national-news [category_parent] => 0 )

Редакторам та журналістам розповіли, як примусити читати газету за допомогою дизайну

Редакторам та журналістам розповіли, як примусити читати газету за допомогою дизайну

22 та 23  березня 2018 року відбулися третій із серії тренінгів на тему «Газетний дизайн. Як примусити читати газету за допомогою дизайну?» для газет Миколаєва та Миколаївської області.  Тренерами були Василь Біленко, художній редактор, заступник головного редактора газети «Солідарність», художній редактор туристичного журналу «МАНДРИ» та Лія Ільченко, керівник редакції економічної інформації «Укрінформу»

«Дизайн – це упаковка, яка повинна змусити людину прочитати газету. Тому до його створення слід підійти дуже відповідально», − наголошує художній редактор туристичного журналу «Мандри» Василь Біленко. Він поділився з учасниками тренінгу власним досвідом створення дизайну друкованих видань та розповів про найбільш розповсюджені помилки, яких варто уникати.

«Заголовок – це головний елемент на газетній сторінці, він повинен бути змістовним та зрозумілим, але мати не більше 5-10 слів. Чим коротша стаття, тим менший заголовок», − пояснив тренер. Не менш важливе значення мають і фотографії. Вони мають бути динамічними та обов’язково – з текстівками, щоб читач одразу зрозумів задум їх автора, наголосив Василь Біленко.

Також він нагадав, що сучасний газетний дизайн передбачає наявність головних та другорядних матеріалів, фотографій. Статті на одній сторінці не можуть бути однаково важливими – не варто нехтувати цим принципом, створюючи дизайн газети. Окрім того, тренер порадив розміщувати матеріали у вигляді прямокутників, для відокремлення одного тексту від іншого застосовувати білий простір, не намагатися втиснути на сторінку якомога більше слів, не переривати колонку ілюстрацією, мінімізувати використання рамок, бо вони – пережиток минулого, та уникати модульної верстки.

Проте , зміну дизайну треба починати з малого – для початку достатньо оновити одну сторінку. Якщо читачам газети сподобається, можна робити наступний крок.

У свою чергу Лія Ільченко, керівник редакції економічної інформації «Укрінформу», дала редакторам поради, як зараз вижити газетам. По-перше, варто спрямувати зусилля журналістів на пошук ексклюзивних новин, по-друге, стати комерсантами та навчитися заробляти гроші (приміром, надавати прес-супровід подій у регіоні, друкувати поліграфічну продукцію), по-третє, потоваришувати з сучасними технологіями, поєднуючи друковану та електронну версії, адаптуючи матеріали під пошукові системи.

А потім редактори друкованих видань спільно з тренерами аналізували свої газети та міркували над їх новим дизайном.

***
Тренінг відбувся у рамках проекту «Підтримка демократичних перетворень та реформ на півдні України шляхом розбудови спроможності засобів масової інформації та журналістів у Херсонській, Миколаївській областях», який здійснюється за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні.

Поділитися в соцмережах