Сайт – не газета: редакторів вчили створювати інтернет-видання

Оскільки аудиторія, яка користується Інтернетом, постійно зростає, а газети читає все менше людей, виникає необхідність у створенні онлайн-версії видання. Отож 20 та 21 листопада 2017 року у Миколаєві та Херсоні для редакторів і журналістів друкованих видань пройшов тренінг на тему: «Як створити успішне та прибуткове інтернет-видання: планування, контент, реклама». Своїм досвідом поділилися два професійні тренери – ментор проекту з розвитку локальної журналістики Олександр Білінський та керівник лабораторії гіперлокальних медіа «Дирижабль» Лєра Лауда.

Безперечно, паперове видання повинно мати свою електронну версію, запустити яку може кожен редактор. Головне – мати бажання та мотивацію, наголосила куратор напрямку УКМЦ по роботі з національною аудиторією Тетяна Колосова.

«Сайт – це не точна копія газети, його слід наповнювати іншим контентом. Однак, перш ніж запустити онлайн-версію, слід провести ребрендинг, освоїти нові інструменти й формати, навчитися робити гарні фото (бо вони не менш важливі, ніж сам текст) та змиритися з тим, що обсяг вашої роботи збільшиться вдвічі», − пояснює тренер Олександр Білінський. На його думку, ідеальний штат редакції, котра зможе створити успішне інтернет-видання, складається з редактора (він же – головний натхненник), журналістів, які вміють фотографувати, спеціаліста з відео-контенту, digital-продюсера та SMM-фахівця. Також він порадив, окрім звичайної, одразу розробити й мобільну версію сайту, яку зручно переглядати з гаджетів.

«Місцева аудиторія – лояльна, вона готова платити й краще сприймає рекламу, отож на сайті можна непогано заробляти. До того ж локальне видання – це більше, ніж просто медіа: воно може стати й платформою для комунікації, нативної реклами, за його допомогою можна надавати різноманітні послуги», − говорить тренер Лєра Лауда. До речі, одним із перших сайтів, котрий майже одразу почав давати прибуток, став сайт «Dirigible», що висвітлює життя містечка Ямпіль. І те, що він має незвичайну назву, зіграло не останню роль. Тепер це своєрідний бренд населеного пункту, про який знають навіть у столиці.

Також ментор проекту з розвитку локальної журналістики Олександр Білінський поділився секретами збільшення читацької аудиторії. Приміром, можна проводити на сайті різноманітні конкурси, писати іміджевий контент, який органічно вписується в редакційний і має цінність для читача.

Потім учасники тренінгу, розділившись на групи, вчилися розробляти концепцію майбутнього інтернет-видання, міркували над його наповненням та дизайном.

***
Тренінг був проведений в рамках проекту «Підтримка демократичних перетворень та реформ на півдні України шляхом розбудови спроможності засобів масової інформації та журналістів у Херсонській, Миколаївській областях», який здійснюється за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні.