У цьому році зможуть відремонтувати 2 з 170 тисяч кілометрів доріг – Укравтодор

Київ, 06 березня 2017.

У 2017 році на автомобільні дороги Укравтодор направить 14,2 мільярди гривень. З них 7 мільярдів – на обслуговування боргів на дорожній ремонт минулих років, 3 – на зимове та літнє утримання, 4 мільярди – на ремонти та реконструкції. Всього в Україні 170 тисяч кілометрів доріг належать до компетенції Укравтодору. 95% українських доріг перебувають у ненормативному стані. Про це під час брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі розповів Олександр Кава, радник голови Державного агентства автомобільних доріг України. «Коштів, які виділені у цьому році, вистачить на середній та капітальний ремонти, а також реконструкцію 727 кілометрів. Загальна мережа – 170 тисяч. Ми бачимо, що це крапля у морі. Уряд обіцяє, що, можливо, фінансування Укравтодору буде збільшено на 15 мільярдів гривень. Вони також будуть направлені на ремонт. Тоді сумарно у 2017 році відремонтують 2 тисячі кілометрів з 170 тисяч», – пояснив пан Кава.

З 2017 року служби автомобільних доріг Укравтодору у кожній області проводять усі тендери виключно через систему Prozorro. Це забезпечить необхідну прозорість тендерних процедур, адже сам Укравтодор сам не є виконавцем робіт. Суми, які виділяються на обласні дороги, також знаходяться у відкритому доступі. Проте відкритість інформації про стан доріг залишається проблемою. «Ми чуємо, що грошей нема. Але приховуючи інформацію про реальний стан доріг, ми не можемо дізнатися, який підрядник не виконав свою роботу і зобов’язання», – вважає Володимир Тарнай, експерт Центру політичних студій та аналітики «Ейдос».

З квітня 2016 року встановили граничну межу ваги, яку можуть транспортувати перевізники – до 40 тонн разом з вагою фур. Якщо вище – штрафують. Два роки до цього ніхто не контролював вагу вантажів, які перевозяться шляхами України. «Наші дороги за 2014-2015 роки прийшли у дуже поганий стан. Цього року ми обговорюємо закупку ще 78 пересувних лабораторій,які будуть рухатися по основних наших шляхах та магістралях, аби перевізники не порушували вагові норми», – розповів Михайло Ноняк, голова Державної служби безпеки на транспорті. Він зазначив, що лише посилення відповідальності та адекватна система контролю зможуть дати результат. «Ми зараз розробляємо законодавство та нормативку під це. Одна така точка може забезпечити 350 мільйонів до бюджету. Якщо порахувати загальну кількість, то ми отримаємо велику суму, яку можна спрямувати на ремонт та будівництво українських доріг», – зазначив пан Ноняк.road2017_1-2